Följ mig i politiken!

lördag 14 mars 2009

Detta kan inte bara vara sant!

Jaha, så är melodifestivalen över för i år och för mig kan det vara sista året någonsin jag kommer att titta på en melodifestival. Jag är i total chock att en märklig opera-popp-fjomp-låt kunde vinna detta musikaliska spektakel som bara blir märkligare och märkligare för varje år. Det verkar ju inte vara så att de medborgare som sitter och ringer in sina röster tar denna tävling på det minsta allvar. Men, att över huvudtaget låta en eurovisionschlager förläggas i Ryssland talar ju sitt sanna språk om denna tävling och i det perspektivet är det svenska resultatet föga förvånat. Det är bara att konstatera att svenska folkets musikaliska kvalitet är lika lågt som den svenska valutan just nu eller lika lågt som glocalnets sjabbiga bredband. Kopplingen blir given; lågkonjunktur och världskris i ekonomin = musikalisk kolaps, högkonjunktur = musikalisk glädje. Jag får helt enkelt vänta till nästa urstarka högkonjunktur innan jag börjar titta på schlager igen...

Inga kommentarer: