Följ mig i politiken!

lördag 6 november 2010

Veckans V75-system 6/11-2010

Eftersom det har blivit något fel med uppdateringen av min hemsida så får jag publicera veckans V75-system här istället, tills hemsidan är fixad. Sedan kan ni läsa om mina V75-tankar på http://www.vinnav75.se/. Först hittar ni mitt stora system och nedanför det mitt lilla. Lycka till!

Här är mitt stora V75-systemförslag:

Veckans säkraste spik måste vara Viola Silas i avdelning 1. Stall Fredrik tror själva att hon blir svårslagen. Hittills har ingen konkurrent kunnat mäta sig med henne, när hon är frisk och det är hon, faktiskt i dunderform. Hon kan bara inte förlora nu heller.

I avdelning 2 kan det bli lite klurigare. Raja Mirchi är inte att lita på och vad som helst kan faktiskt hända. Missar Mirchi i både start och med ryggar är loppet helt öppet. Den häst som hamnar tidigt i dödens får ett långt och tungt upplopp, och det kan faktiskt bli Raja Mirchi denna gång. Favorit i fara alltså! Jag streckar därför på med 5 hästar i detta lopp. Kadett C.D. är inte helt i form, men är alltid ändå en mycket stark hingst. Han kan fixa segern med ett utomordentligt bra spår i andra. One too Many är en annan intressant häst som tagit strider mot Raja Mirchi förr och gjort det på strålande sätt. Nu har han ett fint spår i fjärde som kan ge honom den resa han vill ha. Orecchietti har utvecklats enormt snabbt och blir bara bättre och bättre. Han har fått ett utmärkt läge för ledningen och eftersom han är lite stänkrädd så kommer han definitivt söka ledningen och får han den går han där. Han kommer inte att släppa utan en hård kamp. Lord Mirabelle är en fin häst som jag sätter stora förhoppningar till. Han funkar från de flesta positioner och är under snabb utveckling. Han är snabb ut och kan hålla tempo.

I avdelning 3 kommer min andra och sista spik. Triton sund får tipset. Hans form är starkt på G och jag tror på en arbetsseger som det vanligtvis är när Triton vinner. Anledningen till att jag inte tror på Iceland är att han är inne i en formsvacka och han har fått ett lite sämre spår denna gång. Trots att distansen denna gång passar honom bättre, får han nog svårt mot en hårt arbetande Triton.

Avdelning 4 blir intressant och jag höjer ett varningens finger för favoritflopp. Aisle Stand debuterade i somras och har gjort en raketkarriär som någon gång till slut måste få ett bakslag. Senast såg hon faktiskt lite sliten ut efter loppet, vilket är anledningen till min varning. Cruise Speed är en stark och stabil häst. Hon har här ett eminentläge som kan innebära ledning från start till mål. Canaka B.F. är en gedigen och urstark häst som senast blev tvåa bakom just Aisle Stand. Rykten säger att hon ska gå barfota runt om och från ett bra spår har hon kapacitet att utnyttja det långa upploppet där hon kan avgöra i tuff kamp över mållinjen. Nice Kronos är en riktig rysare. Hon är en sådan fin och stark häst som gör att spåret inte behöver innebära några stora problem. Blir det tempo i loppet, vilket jag tror det blir så har även hon kapacitet att avgöra i det långa upploppet. Hon är en riktig spurtare och tar säkert ned många till slut.

Avdelning 5 kan också skrälla. Ridgehead Cahore är en favorit i fara då han ofta galopperar och då också förlorar. Men, när travet stämmer så är han oslagbar. Det gör att jag inte vågar spika. Jag tar med 5 hästar. Global Journey är säkert med i segerstriden. Gick senast ett tufft lopp och borde faktiskt ha vunnit, men räckte inte ända fram. Han inledde dessutom med 1.07/500! Har definitivt kapacitet att vinna här. Persos Seaman är annars värsta motståndet till Cahore. Han har en riktig toppform och satt fast senast med alla krafter sparade i mål. Från detta spår får han sannolikt startsnabba ryggar att välja på och med en sådan resa kan upploppet bli en bekväm resa i mål. Denna gång kan han få fritt utlopp för sin dolda energi. Avanto går på alla distanser och trots bakspår på 1640 meter måste han räknas. Han är stark nog att med rätt resa ta ned många i det långa upploppet. Han har form för att skrälla ordentligt. Ulana Cape är går bättre bakifrån och får från sitt spår en mycket bra smygresa. Hon har dessutom hittat formen och med Per Lennartsson i sulkyn går hon bra varenda gång. Hon måste räknas och kan komma bland de tre. Trevlig skräll för chanstipparna.

Jag litar inte heller på Sebastian K. som favorit. Visserligen är han en allroundhäst, men om Lufti kör honom i ledningen, som han säger att han ska, så kan det innebära problem på upploppet med sinande krafter. Sebastian är bäst när han får gå bakifrån i bra ryggar. Visst har han formen på topp, men han har svikit förr när det gäller- sprintermästerskapets final och i ett derby. Detta gör att jag inte litar helt på honom som favorit. You Bet Hornline är snabb från start och kommer att kämpa om ledningen med Sebastian K. Även Hornline är bäst om han får gå i ryggar, men nu annonseras ledningen från start. En sådan kamp från start kan visa sig ödesdigen när krafter behövs i upploppet, vilket gör att jag även varnar för att hålla You Bet Hornline för favorit i loppet. G.H Nemo är en annan häst som kommer att ta upp kampen om ledningen från start. Hästen har formen och har haft krafter sparade i mål vid sina två senaste segrar. Väljer även han att ta upp kampen om ledningen så är loppet så gott som vidöppet. Jag tar därför med Alvena Pampas som har formen på G och blir bara bättre och bättre. Pampas går från alla positioner och har gjort de senaste loppen mycket bra. Han kan mycket väl vara med i striden och blir i så fall en bra skräll. Japanese Face har en mycket stark spurt och med rätt ryggar kan han mycket väl vara en vinnarkandidat vid upploppet. Monster Drive får man aldrig glömma bort, inte ens från spår 12. Han gör bra ifrån sig varenda gång. Han är nog veckans bästa skrällchans!

I sista avdelningen vinner nog Eliott Hall. Det enda som skrämmer är hans benägenhet till galopp i start, men i detta gäng blir tempot nog lite långsammare, vilket skulle kunna gynna honom och undvika galoppen. I sådana fall bör han vinna. Men, på grund av galopprisken väljer jag att ta med ytterligare 4 hästar. Global Limousine har toppform och gillar distansen. Maxwell Mayday har även han toppform. Ledningen blir det inte tal om utan får inrikta sig på ett lopp i bra ryggar. Senast hade han krut sparat i mål. Tarpoon Bris har fått ett utmärkt spår för sin kapacitet. Han kommer sannolikt till spets och väl där kan han mycket väl leda ända in i mål. Nu blir det ny kusk, vilket kan vara ytterligare en gnista som tänds. Korok har en gryende form och får förnyade krafter under vinterhalvåret. Hans tid är nu. Bra spår för duktige Per Lennartsson, ett bra skrälltips!
Således blir veckans V75-system följande:
V75-1: 2
V75-2: 3, 4, 2, 1, 5
V75-3: 2
V75-4: 2, 6, 1, 12
V75-5: 9, 1, 6, 3, 10
V75-6: 2, 4, 3, 12, 10, 9
V75-7: 12, 5, 10, 2, 3
Lycka till!

Här kommer således mitt lilla V75-förslag:
V75-1: 2
V75-2: 3, 2, 4, 1, 5
V75-3: 2
V75-4: 2, 1, 6, 12
V75-5: 1, 9, 6, 3, 10
V75-6: 2, 4, 3,
V75-7: 12
Lycka till!

Inga kommentarer: