Följ mig i politiken!

torsdag 25 november 2010

(S) påstår att jag ljuger, men gör jag verkligen det?

På landstingsmajoritetens rödgröna blogg påstår dom att jag ljuger när jag ställer frågan om de rödgröna nu tar första steget mot att lägga ned Oskarshamns sjukhus. Men, ljuger jag verkligen?

Sanningen är den att de hade en bred politisk uppgörelse (beslutad politiskt) om sjukhusens strukturer och uppdrag. Med den nya rödgröna politiken tillåter de en förändring av denna överenskommelse som innebär förändrade förutsättningar för hela akutverksamheten, men inte minst för medicinverksamheten om komplikationer uppstår nattetid. Vad blir då kvar av det sjukhus ni kallar för akutsjukhus? Detta tillåter ni utan politiskt hanterande, vilket gör att ni bryter den breda uppgörelse som tidigare räddat sjukhuset från utarmning. Är inte er nya politik ett första steg mot sotdöd, så säg... Dessutom stavade dom mitt namn fel.

Inga kommentarer: