Följ mig i politiken!

lördag 22 november 2008

Jaha...

Jaha, då var man ute i den populära atmosfären... Ganska underligt det här med att blogga. Som politiker känner man pressen att ge sig ut i bloggosfären utan att egentligen vara säker på vad det är man ger sig in i. Bloggen måste ju uppdateras ganska ofta och med min lilla tid över till sånt här blir det spännande att se hur det ska gå. Personligen känns det här med blogg som att det är en lite modenyck som egentligen inte blir särskilt långvarig och som kanske inte om några år kommer att få den betydelse som den var menad att få från början. Ja, ja jag tror jag vet vad ni tänker... inskränkt, utvecklingsfientlig, gammal... Nä, jag är faktiskt allt annat än det, men när det kommer till att blogga känner jag en viss skeptisism. Frågan är hur personlig jag kommer att bli, hur engagerad jag kommer att bli och vilken betydelse den kommer att få för mig. Just nu känns det i alla fall som att den är ett "det" utanför mitt liv som jag kommer att komma och besöka ibland. Kommer "detet" att bli en del av mig, av mitt liv? Hmm... Tror faktiskt inte det... Men, välkomna till min blogg ändå...

Inga kommentarer: