Följ mig i politiken!

tisdag 24 augusti 2010

Barometerns ledarsida underminerar sig självt

Plumpa påhopp får man som politiker vara beredd att ta, men det finns grader av plumpa påhopp och Barometerns nya ledarskribent har noterat bottenrekord i plumphet mer än en gång. Denna gång får hela Alliansen i Kalmar ett slag i magen, men det är moderaterna och oppositionsledaren Malin Petersson som får ta första knytnäven. Flera andra namn trycks ned i skorna, varav en från Stockholm som inte ens längre är politiker.

Barometern är en moderat tidning, vilket innebär att ledarsidan är ideologiskt moderat. Med den nya ledarskribenten märks inte detta särskilt mycket, tvärtom... Barometern är en tidning som ingår i Gota Media som är samlade under två stiftelser med medlemmar och styrelse. Styrelsen för Barometern har flera gånger uttryckt önskemål som tidningsledningen fullkomligt struntat i, vilket är att beklaga. Jag är själv medlem av denna stiftelse, men börjar känna mig mer och mer främmande till den utveckling tidningen Barometern går emot och börjar fundera om jag verkligen kan stå för denna utveckling. Chansen finns att jag både säger upp min prenumeration och utträder som medlem ur stiftelsen om inget sker för att få saker och ting att fungera som de ska. Ett är dock säkert, Barometern behöver en ny ledarskribent.

Inga kommentarer: