Följ mig i politiken!

torsdag 25 december 2008

Jaha, så har julen varit. Man vet inte riktigt vad man ska säga om den... Snön ligger vit på marken och minusgraderna biter. Nu ska man alltså göra något så ovanligt som att vara ledig några dagar i streck. Men, det är nog ganska bra i alla fall att få mer tid över till min son som firar sin allra första jul och till frugan och hunden. Det är vid sådana här tider man förstår hur viktig familjen faktiskt är och firar man julen med hela tjocka släkten så går det upp för en att man till och med har saknat dom här träffarna. De ger energi och att få vara med enbart familjen ger mer bränsle på energin och energi är vad jag behöver när jag nästa år ska kombinera pappaledighet med jobb. Ja, dessa mörka tider som nu blivit så underbart ljusa av snön som föll i går på självaste julafton. Dagar som dessa har man ju lust att bli lite poetisk i sin annars alldeles för strukturerad vardag. Om detta får jag nog återkomma...

Inga kommentarer: